På vår vandring over Frederikkeplassen på Blindern så vi plutselig en campingvogn full av godsaker. Dessverre var det ingen studenter som flokket seg rundt vognen. De var mer opptatt av teltet ved siden av som tydeligvis har større appell...
Nina Luhr tar imot oss på en hyggelig måte.
Campingvongen er et reklamefremstøt fra Bokkilden overfor studenter. De har kjøpt seg plass på Blindern, og det er kanskje betegnende at Luhr ikke jobber for Bokkilden, men for kommunikasjonsfirmaet Concept Communication. Hun kan mye om kampanjen, men er ingen ekspert på bøker.
Alle som registrerer seg som kunder der og da får et gavekort på 100 kr. Det trekkes i tillegg ut 3 heldige vinnere som får 3000 kr. I forbindelse med semesterstart har Bokkilden et tilbud på inntil 40% rabatt på pensumlitteratur. De står der hele uken og planlegger et stunt på fredag.
Det er en pen samling med varierte bøker i vognen, og Luhr understreker et av fortrinnene til en nettbokhandel.
- Vi har svært mange bøker og det er stort mangfold i forhold til hva slags bøker som selges. Vi bruker denne anledningen til å la studenter bli kjent med Bokkilden.
Vi la spesielt merke til de utstilte kokebøkene: